12.1.2015

alive and well

Englanissa ollaan, täällä on ihanaa ja työt ei tunnu töiltä.

Saavuin tänne lauantai-iltana monen mutkan kautta, sillä molemmat mun lennoista oli myöhässä. Ensin ei päästy Helsingissä ilmaan kovan tuulen takia ja jouduttiin istumaan koneessa tunti. Päästiin kuitenkin sitten lähtemään, mutta vähän ennen Lontoota jouduttiin kiertelemään ilmassa ympyrää kun ei saatu laskeutumislupaa kun taas tuuli ja kovaa. Laskeuduttiin lopulta pari tuntia myöhässä, mutta onneksi mulla oli muutenkin 7h aikaa vaihtaa konetta, niin ei haitannut ollenkaan. Lontoosta lennon Newcastleen piti lähteä 15:50, mutta joskus kahden maissa sen tilalle ilmestyi teksti "Delayed to 17:15." Samaan aikaan ilmestyi sama teksti melkein jokaisen lennon kohdalle ja neljä lentoa peruttiin kokonaan. Ainoat lennot mitkä lähti ajallaan oli Amerikan suuntaan meneviä ja olisin mielelläni hypännyt siihen San Franciscoon menevään..

Päästiin kuitenkin sitten viiden maissa lähtemään ja kuudelta olin jo Newcastlessa, mutta mun laukku tuli melkein viimesten joukossa joten siinä meni hetki aikaa. Koko perhe oli vastassa ja tänne uuteen kotiin päästyä sain pikakierroksen talosta ja uuden bestiksen näiden Scoobysta eli Scoobs, Scooby Doobs, Scooby Doo Doo.. Ihana otus ja melkein samaa rotua oman koiran kanssa mikä on ihan mahtavaa!

Tuun hyvin toimeen kaikkien kanssa, eli konkkaronkkaan kuuluu siis hostäiti S ja hostisä L, tytöt I 5v ja E 10v ja pojat W 7v ja O 11v. Mulle tarjotaan koko ajan viiniä, mutta useimmiten oon kuitenkin kieltäytynyt kun ei ihan kuulu mun lempparijuomiin.

Mulla on niin vähän töitä täällä, että tuntuu ihan hullulta verrattuna Pariisin työtaakkaan. Täällä herään aamulla vähän ennen puol 7, laitan murot ja kulhot pöytään ja kerään ne sitten pois. Sitten katon että kaikki saa vaatteet päälle, jonka jälkeen vanhemmat vie lapset kouluun ja mä oon off siihen asti, kun lapset tulee koulusta eli mun ei edes tarvii hakea niitä?! Aamusin vien sitten kanssa koiran lenkille, mutta se ei haittaa ollenkaan. Täällä käy siivooja, eli se ei kuulu kuulemma mun hommiin. Tänään silitin muutaman hassun paidan ja housut ja nyt sain kuulla että no ei sun nyt niitä kaikkia olis tarvinnu silittää, kyllä me itekin! Mulle tehdään ruoka nenän eteen, tarjotaan kaikkea koko ajan ja kysytään että enkö varmasti halua sitä viiniä, tai kaljaa, tai lisää teetä..

Kuvia laitan sitten myöhemmin kunhan saan raahattua kameran jonnekin mukaan! Mutta siis tiivistettynä täällä on ihanaa, Pariisi häviää kyllä Newcastlelle 10-0.

11 kommenttia :

  1. Jeee onpa kiva kuulla että perhe on huippu, se vaikuttaa niin paljon kaikkeen ja on niin paljon helpompi&kivempi olla kun perhe on hyvä:-) Haha ja itelle on aina plussaa jos työkin on helponpuoleista;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ah niinpää! Ainoo miinus tulee tosin aikasin heräämisestä, mutta kaippa mä siihenkin pian totun, toivottavasti ainakin :-D

      Poista
  2. Would you like to have a cup of WINE? Hahaha.
    Kuulostaa ihan paratiisilta.

    VastaaPoista
  3. Ihanaa, että arki on lähtenyt sujumaan noin mukavasti heti alusta alkaen! Toivottavasti sama tahti jatkuu ja sulle jää aikaa vaikka vähän reissailuunkin. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep!! :-) Hostit itseasiassa heti ekana iltana sanokin että matkustele niin paljon kun haluat ja ne kyllä järkkää sitten lapsille jonkun hoitajan jos oon esim. viikolla pois?! Lontoossa pitää ainakin käydä ja Edinburgh kiinnostaa kanssa kovasti sillä junalla sinne kestää vaan alle pari tuntia :-)

      Poista
  4. Mitähän kautta lie eksyin tänne blogiin, mutta kuulostaa tosi siistiltä että oot au pairina Englannissa!:) ja ton tekstin perusteella varmastikin vielä mukavaa olla siellä!:) huippua au pair aikaa sulle sinne!

    http://wonderland--life.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitoksia!! Jep, mukavaa on ja toivottavasti sama meininki jatkuu :D

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Sitä tää (melkein) onkin! Kävi kyllä hullu tuuri että pääsin just tänne perheeseen, mutta mitäpä tässä olis valittamista! :-)

      Poista
  6. Mahtavaa että sun alku on mennyt hyvin! Täälläkin Italian työmäärän jälkeen (olin siellä syksyllä au pairina, nyt Luxemburgissa) tuntuu kun olisin vapaalla about koko ajan. Ja nyt on paljon enemmän au pair olo siivooja/palvelijan sijaan.
    Jäin seurailemaan sun blogia, odotan innolla miten sopeudut Newcastleen ja kaikkeen uuteen! :)

    VastaaPoista